Viktigt att vi hjälps åt

Driftab är vår tekniska förvaltare och det är dit du anmäler fel i fastigheten.

Om hissen inte fungerar, om en maskin i tvättstugan är trasig, om en lampa inte lyser eller liknande ska du kontakta Driftab som sköter vår tekniska förvaltning och ser till att felen blir fixade. Ring Driftab även om akuta fel som vattenläckor. Det är viktigt att vi larmar snabbt om det uppstår fel som kan skada huset.

Det går inte att räkna med att styrelseledamöterna alltid ska vara hemma och se alla fel som kan uppstå. Därför är det viktigt att vi hjälps åt med att anmäla. När en boende anmält ett fel kontaktar Driftab alltid styrelsen som är ansvarig och bestämmer om vilka åtgärder som ska vidtas. Om du hellre vill det kan du vända dig till styrelsen och så kontaktar vi Driftab.

Driftab kan också hjälpa dig om du får problem, som till exempel stopp i avloppet i din lägenhet, och med reparationer. Tänk på att alla åtgärder inne i din lägenhet sker på din bekostnad om du inte är hyresgäst. Det är också till Driftab du vänder dig inför omfattande renoveringar som kräver godkännande av styrelsen.

Du når Driftab 08 - 444 04 04 vardagar mellan 08 00 och 16 00. Du kan också mejla på info@driftab.se.

Tänk på att uppge ditt för -och efternamn, adress, telefonnummer och ditt ärende när du mejlar.

Vid allvarliga fel, som till exempel en vattenläcka, kan du ringa journumret 08-18 70 00 klockan 16 00 till 08 00.

Vid akut fel på hissen så är det Hissgruppen AB som vi anlitar i första hand 08-213300 tänk på att jourutryckningar alltid medför extra kostnader så kontakta någon i styrelsen om du är osäker på att begära en utryckning eller ej.
   
Vid väldigt allvarliga händelser, som till exempel vid en brand, ringer du nödnumret 112.